9

زانوها به بدن ثبات می‌دهند و برای آن یک تکیه‌گاه محسوب می‌شوند. زانوها همچنین به پاها اجازه می‌دهند که خم و راست شوند. برای ایستادن، راه رفتن، دویدن، دولا شدن، پریدن و چرخیدن هم به انعطاف‌پذیری نیاز است و هم به ثبات و پایداری که هر دو حالت را زانو فراهم می‌کند. دیگر قسمت‌های بدن به زانوها کمک می‌کنند تا وظایف خود را به درستی انجام دهند. این قسمت‌ها عبارتند از: استخوان‌ها، عضلات، رباط‌ها و تاندون‌ها. در صورتی که هرکدام از این قسمت‌ها صدمه ببیند، زانو دیگر نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد. اما آنچه مهم است این است که اگر برای زانو مشکلی پیش آمد، چه کسی می‌تواند به بهترین نحو به شما کمک کند؟

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#74b2e9″]

کلینیک تخصصی زانو دکتر سعیدی برای تشخیص و درمان آسیب‌های زانو، درد زانو و آرتروز زانو از همکاری یک تیم کامل پزشکی شامل متخصصین با تجربه بهره می‌گیرد. تمامی پزشکان ما در زمینه تخصصی خود جزء بهترین‌ها هستند و در درمان آسیب‌های زانو تجربه گسترده‌ای دارند. متخصصین ما، برای تشخیص بهتر، سریع‌تر و آسان‌تر آسیب واردشده به زانو به از تجهیزاتی مانند اسکن سه بُعدی، اولتراسوند، تست نوار عصب و عضله استفاده می‌کنند.

آسیب‌دیدگی زانو بیشتر در بین ورزشکاران رواج دارد؛ به خصوص ورزشکارانی که در رشته‌هایی مانند اسکی، فوتبال، رگبی و دومیدانی شرکت می‌کنند. تیم متخصصین ما تا به حال به بسیاری از افرادی که دچار مشکلات زانو شده‌اند (از پیچ خوردن و کشیده شدن گرفته تا صدمات بزرگ‌تر) کمک کرده‌اند.کلینیک تخصصی زانو دکتر سعیدی تجربه و تخصص گسترده‌ای در ارائه درمان‌های غیرجراحی دارد که به بیماران کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانایی حرکتی خود را بازیابند و از درد رهایی یابند.

اگر زانوهای شما آسیب دیده و یا دارای درد و تورم است، می‌توانید با شماره 02166533245 و ۰۹۳۷۳۶۷۶۶۸۶ تماس بگیرید و مشکل خود را بیان کنید؛ سپس ما با توجه به مشکل شما یک وقت ملاقات با پزشک متخصصی که بتواند بیشترین کمک را به شما بکند، تنظیم می‌کنیم.[/alert]

فهرست مطالب

متخصص زانو چه نام دارد؟


هیچ نام خاصی برای پزشکی که تنها روی مشکلات زانو تمرکز می‌کند وجود ندارد. شخصی که مشکل زانو دارد به طور معمول برای اطمینان باید به متخصصی مراجعه کند که برای برطرف کردن مشکلات زانو به صورت حرفه‌ای آموزش دیده است و بهتر از یک پزشک عمومی قادر است مشکل زانو را بفهمد و حل کند. چنین متخصصی همچنین قادر است تشخیص دهد که آیا وجود یک بیماری زمینه‌ای باعث مشکلات زانو شده است یا خیر.

ویژگی‌های یک متخصص خوب زانو چیست؟


به طور کلی یک متخصص خوب زانو قادر است بیمار را معاینه کند و تشخیص دهد که چه چیز باعث مشکل زانو شده است. او اغلب یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و در صورت لزوم برای تشخیص اختلالات احتمالی، آزمایش‌های مختلفی را نیز انجام می‌دهد. متخصص زانو ممکن است بتواند از طریق فرایند آزمایش، احتمال وجود سایر بیماری‌های جدی‌تر را رد کند. او بعد از تشخیص می‌تواند از طریق روش‌های درمانی مصرف دارو و یا جراحی، مشکل بیمار را درمان کند. یک متخصص خوب همچنان که در پیشگیری از وقوع دوباره مشکل به بیمار کمک می‌کند، به بازیابی توانایی حرکتی وی نیز کمک می‌کند.

انواع متخصصان زانو


تنها چیزی که ناامیدکننده‌تر از وارد آمدن آسیب است، صرف زمان و هزینه برای پزشکی است که به شما بگوید داروی مسکن مصرف کنید و راه نروید. این راهکارها را یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی که در درمان مشکلات زانو تجربه دارد، نیز می‌تواند بگوید و نیازی به پزشک نیست. در اینجا راهنمایی‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید متخصصی پیدا کنید که واقعاً به شما گوش دهد و با شما کار کند تا توانایی حرکت خود را دوباره بدست آورید.

متخصص طب فیزیکی و حرکات اصلاحی

طب فیزیکی تخصصی است که بر اساس حرفه تعدیل و تنظیم بنا شده است و برای اطمینان بیمار، توسط اشخاصی انجام می‌شود که تحت عنوان فیزیوتراپیست حرفه‌ای شناخته می‌شوند و دارای مجوز هستند. متخصصین طب فیزیکی با استفاده از روش‌های مختلف غیرجراحی به حفظ سلامتی بیمار و مدیریت درد وی کمک می‌کنند. آنها پس از آسیب دیدن مفاصل، رباط‌ها، عصب‌ها، عضلات و تاندون‌ها به تسهیل روند بهبودی و بازیابی بیمار کمک می‌کنند.

مزایای انتخاب متخصص طب فیزیکی

  • یک لیست طولانی از روش‌های ارزیابی و درمان وجود دارد که توسط متخصصین طب فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • متخصص طب فیزیکی و حرکات اصلاحی پس از معاینه کامل و پرسش در مورد آسیب وارده به زانو، یک برنامه فیزیوتراپی کوتاه و بلند مدت طرح‌ریزی می‌کند تا به بهبودی بیمار کمک کند.
  • این روش‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی هستند و در مقایسه با عمل جراحی، بعد از درمان به زمان استراحت بسیار کوتاهی نیازی دارند یا اینکه اصلاً نیاز دارند؛ همچنین ارزان‌تر از عمل جراحی هستند.
  • متخصصین طب فیزیکی در مدیریت پس از درمان عمل‌های جراحی زانو، نیز برتری دارند.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#74b2e9″]

در بسیاری از موارد، مشاوره با متخصص طب فیزیکی تمام آن چیزی است که برای بازیابی عملکرد و توانایی حرکت یک زانوی آسیب‎‌دیده لازم است. با این حال ممکن است متخصصین طب فیزیکی گاهی اوقات در کنار یک متخصص ارتوپدی یا جراح، پزشکان طب ورزشی و سایر پزشکان کار کنند. آنها در آماده‌سازی بیمار برای عمل جراحی و در دوره توان‌بخشی پس از عمل (هم عمل‌های سرپایی و هم عمل‌های بستری) به پزشک کمک می‌کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی زانو دکتر سعیدی، تحت مراقبت افراد حرفه‌ای قرار بگیرید که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند درد شما را تسکین می‌دهند. متخصصین ما در این کلینیک، یک چک آپ فیزیکی کامل برای شما انجام می‌دهند، مشکل زانوی شما را تشخیص و بهترین روش درمانی را برای ریشه‌کن کردن آنچه باعث درد و ناراحتی شما شده، ارائه می‌دهند. ما با همراه شما هستیم تا انعطاف‌پذیری و حالت قرارگیری زانوی شما را بهبود بخشیم و این اعتماد به نفس را به شما بدهیم که بتوانید با خیال راحت دوباره حرکت کنید. شما می‌توانید در جلسه مشاوره‌ای که قبل از شروع درمان برگزار می‌شود، تمامی سؤال‌های خود را در مورد روش تسکین درد و نحوه درمان، بپرسید.

جهت دریافت مشاوره از متخصصین ما در زمینه مشکلات زانو و گرفتن نوبت می‌توانید با شماره‎‌های 02166533245 تماس حاصل نمایید.[/alert]

آسیب‌های شایعی که توسط متخصصین طب فیزیکی درمان می‌شود

روش‌های مختلف طب فیزیکی

طب فیزیکی و حرکات اصلاحی شاخه‌های مختلفی دارد ازجمله: ارزیابی بیومکانیکی، تحرک دادن به مفصل و درمان دستی (دستکاری)، ماساژ بافت نرم، طب سوزنی، تمرینات ورزشی شامل کشیدگی و بسط عضلات و کشش بافت‌های سفت، الکتروتراپی، درمان با اولتراسوند، شاک ویو تراپی و آب درمانی. متخصصین طب فیزیکی با توجه به وضعیت شما کار خود را در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت انجام می‌دهند. معمولاً برنامه‌های کوتاه مدت شامل تسکین علائم می‌شود؛ مانند بستن با نوار و بریس، ماساژ دادن، استفاده از سوزن خشک، گذاشتن یخ، باندپیچی و گاهی اوقات استفاده از عصا. هنگامی که مفصل زانو برای حرکت کردن آماده شد، ما برنامه بلند مدت را آغاز می‌کنیم. برنامه بلند مدت برای حفظ و بهبود عملکرد فعلی و کاهش احتمال تشدید آسیب طرح‌ریزی شده است و شامل تقویت مفصل زانو می‌شود.

پزشکان طب ورزشی

پزشکان طب ورزشی می‌توانند یک ارزیابی جامع شامل تست‌های تشخیصی، از تست شمارش گلبول‌های خون گرفته تا اسکن استخوان و ام آر آی، از شما به عمل آورند. آنها در حل مشکلاتی مانند کمبود ویتامین یا آسم ناشی از ورزش به شما کمک خواهند کرد و ممکن است برای توان‌بخشی صدماتی مانند زانوی دوندگان، شما را به یک متخصص ارجاع دهند.

توصیه می‌شود برای: بیماری‌های مزمن، خستگی و مسائل سلامتی مؤثر بر دویدن شما.

توصیه نمی‌شود برای: درمان صدماتی که قبلاً به مفصل و یا عضلات وارد شده است.

درمانگر فیزیکی

اغلب، درمانگرهای فیزیکی به منظور تشخیص مشکلات با پزشکان ارتوپدی کار می‌کنند. آنها اغلب با طرح‌ریزی برنامه‎‌های توان‌بخشی، تمرینات خاصی را به بیمار تجویز می‌کنند تا او را از آسیب واردشده نجات دهند.

توصیه می‌شود برای: صدماتی که به دوره توان‌بخشی نیاز دارند؛ چه مزمن و چه حاد.

توصیه نمی‌شود برای: مشکلات عمومی سلامت (خستگی، کم خونی و…) و یا اگر شک دارید که دچار شکستگی استخوان شده‌اید.

به این پست امتیاز دهید.
کلینیک تخصصی زانو دکتر سعیدی
4.43 از 7 رای
keyboard_arrow_up
مشاوره رایگانتماس با ما Call Now Buttonتعیین وقت